26 Eylül 2011 Pazartesi

Lastik Ayakkabı






Şu anki farkındalığımı borçlu olduğum bir şey varsa o da lastik ayakkabılardır.

Ötekileştirilme sebebim.


Eğer o ayakkabılar olmasaydı belki de sınıfımın yoksulluğunu, yoksunluğunu göremeyecektim, sınıfsız bir toplum arzusuyla dolup taşmayacaktım da..

 Ha bir de gururlanma sebebim.

Lastik ayakkabılarımdan hiç utanmadım. Benimle birlikte amelelik yapan yaşıtlarım iş dönüşünde o ayakkabılarla kimseye görünmemek için köşe bucak kaçarken ben gururla yürürdüm, o yaşımda emek veriyorum kendi paramı kazanıyorum diye. Ezeni de ezileni de iyi ayırt ettim o lastik ayakkabılar sayesinde.

Aklıma gelmişken farkındalığımı borçlu olduğum bir şey daha var ama onlarla lastik ayakkabılar kadar gurur duymuyorum.

 Mavi önlük altına giydiğim kırmızı külotlu çoraptan hiç hoşnut olmadım çünkü. O da bir ötekileştirilme sebebiydi. Sevgili, Atatürkçü, çağdaş, laik öğretmenimiz mavi önlük altına kar beyazı çorap giyen öğrencilerle ilgilenirdi. Geri kalan ise yakalığıyla, çorabıyla, eskimiş çantasıyla görünmez oluverirdi.

O zamandan beri çağdaş, laik sınıf öğretmenlerine bir de kırmızı külotlu çoraba hiç katlanamıyorum.

4 yorum:

  1. bu yazının veya sitenin yazılış amacı kürt halkının ezilmişliğini lastik ayakkabı ile dile getirmek ise yazık olur.her millet hep devlet kendinden başlamalı sorgulamaya.türkiye cumhuriyeti bunca yıl çok kötü şeyler yaptı.kürtlere de ülkücülere de ve nicesine.geçmişte yaşananların başlangıcı tam olarak kimdir çok net bir cevap bulamaşakta kürt halkı da bu sürece etki etmiştir.kurşunlanan öğretmenler yakılan devlet binaları hastaneler.nedir bunlar?neden temel ihtiyaçlara bile hıyanet ediyorsunuz.askere silah sıkmak nedir.suçsuzlari öldürmek nedir?çocukları örgüte gönderip haydut yaparken neden okulda başarısı için çaba sarfetmiyorsunuz.son olarak o lastik ayakkabı ile de ezilmiş halk sömürüsü yapmayın.o lastiği ben ankara lastiği,anadolu ağzı ile makap olarak bilirim.tüm anadolu da vardir.öyle ayakkabıdan ayrım falan da komik yani.bu ülkede payınız var ise sahip çıkın.bugün devlet koşulsuz kabul ediyor sizi.tüm hatalarla günahlarla..yinede silah yinede silah..kürt olarak barış istemediğiniz kesin.ayrı toprağıda kimse vermez kusura bakmayın.artık biz eziliyoruz lafına herkes tok.istanbul kürt kaynıyor ve büyük kısmı mal mülk sahibi.geçin biz ölüyoruz laflarını.

    YanıtlaSil
  2. @ adsız, dostum bu yazıyı bi daha okuyun isterseniz, sonra bi daha, sonra bi daha, bi daha,bi daha, bakın bakalım burda bahsettiğiniz şeylerden eser var mı?

    bilmek ister misiniz bilmem ama bu yazıyı yazan arkadaş, ordulu. orda da doğmuş büyümüş, sizin için önem arz eder mi bilmiyorum tabi

    YanıtlaSil
  3. adsız kişisi olayı "türklerde de işsiz,parasız olanlar var.onlar niye isyan etmiyorlar"a bağlamak istemiş belli ki.ezilmeyi ekonomik yönden götü kurtaramama olarak algılıyor.pek tabi ki sorunun argümanlarından biri ama asla sorunun özü değil.meseleyi hala,sadece bu kısmından algılayan insanlara bunu anlatmaya çalışmak kör dövüşü oluyor.siz öyle bilin anam babam,hee hee egonomik sorun,bölücü,yedikleri kaba sıçıp sıvayan,pis kürtler..

    YanıtlaSil
  4. Evet yazının içeriği maalesef ki insanın içini burkacak şekildedir. ancak şu yazının sonunda Atatürkçü !, laik ! öğretmen müdveddesinden M.Kemal e aldırmanızı anlayamıyorum. Tarihi milliyetçilikten ayrıştırarak okumayı becerebilseydiniz o çağdaş laikçi öğretmen dediğiniz zatın ve maalesef nicelerinin Atatürk ün hayali olan insan ve öğretmen profilinden ne kadar uzak olduğunu anlayabilirdiniz. Am siz işin kolayına ve sinsi tarafına sığınarak insanlar üzerinden Atatürk'e saldırmaya çalışıyorsunuz.
    Sizin bahsettiğiniz şey sınıfsal farklılaşmadır ve bu Türkiyenin her yerinde yaşanmaktadır.

    YanıtlaSil