29 Eylül 2011 Perşembe

10 adımda Kürt Kardeş


Bak bunca yıllık profesyonel Kürd’üm, içlerinde büyüdüm, çevremdeki herkes  Kürt ama daha ben “Kürt kökenli kardeşim”le tanışamadım.

Bunu başaramamış tek Kürt benmişim gibi geliyor bana. Bunun sebebi sadece 1 ( bir) kardeşimin olması mı acaba, anlayamadım daha.

Neyse.

Bu “Kürt kökenli kardeş”ler, nedir, kimdir, nerde yaşar ne yapar, nasıl büyür gibi kafamı kurcalayan soruları aradım taradım ve 10 adımda gelişim süreçlerini keşfettim.

Buyurun:


1.adım

Bir avuç kendini Kürt sanan tohum alınıp, özel gübrelerle zenginleştirilmiş toprağa ekilir.



2.adım

Yeşerdikleri topraklardan alınırlar.
                                                            


3.adım

Özel seslendirmeli, havalandırmalı seralara getirilirler. Burada onlara, marşlar, resmi tarih masalları dinletilir.



4.adım.

Poşetlenip satılmaya hazır hale gelirler.

5.adım

Satılıp bi yerlerde makam-mevki beklerler.

6.adım

Beklerler de bekler, artık kök salarlar, işte tam bu zamanda isimleri “Kürt kökenli kardeş” olur.



7.adım

Sonra bi gün sıraları gelir, AKP genel merkezine gidip Tayyip’in karşına çıkarlar.



8.adım

AKP genel merkezinde “kök”lerinden arındırılma işlemini tabi tutulup çırılçıplak soyundurulurlar.






9.adım

İşlenirler. Artık belirgin birer şekilleri olur

                                      şekil 1

şekil 2

şekil 3



10. adım

makam ve mevkiye getirilip bakın Kürt kökenli kardeşim bakan vs oldu denirler. Onlar da böbürlenirler.




3 yorum:

  1. Önce chp ondan sonra solcular.. sonra pkk sonra bdp. Bunların içinde kürtleri inkar etmeyen tek kesim akp'dir. Duygusal değil ama akılcı bir gözle olaylara bir bakın.. Alın size Suriye. Alın size Kuzey Irak... Körfez savaşı sırasında pkk kiminle anlaşma yaptı: Saddam ile. Saddam kim idi? Şimdi suriye'de kiminle yapıyor? oralar uzak mı? gelelim Türkiye'ye daha önceki gün (salı günü grup kanuşmasında) bdp Başkanı "bakın bize (bize dediği de sadece kendi düşüncesinde olan kişilere) statü vermezseniz türkiyenin sınırı kürdistan olur" dedi. Kürtlerin hakkını savunan bir insan kürdistan sınırından hoşnut mu olur yoksa düşman dediği devlete bunu şantaj, tehdit olarak mı kullanır?
    +++Hûn mesela Vavîkê zanin. Vavîka xwe boyax kiri bû û çubû li cem kralê daristanê Şêr runişti bû, kedr û kiymet dabûn wê û ew jî wek mîna wezîrê şêr hukim li ser daristan dikir. Di got "ezim serokê we, ezim hukimdarê we, ji min pê we kes nikari emir bi de..." dema Vavîkê heya baran barî.. Dema baran barî boyaxa Vavîkê jê çû û hat fehm kirin kû Vavîka bê kêr e.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne içiyorsun sen kürt kökenli kardeşim.

      Sil
  2. Yazı çok zekice hakkını vermeliyim. Ama hükümete haksızlık olmuş. Öyle ya da böyle Türkiye Tarihinde ilk kez, rejimin sakat temelleri sorgulanıyor. Darbeciler yargılanıyor. 10 küsur sene önce Ahmet Kaya'ya yapılanları hatırlayın, sürgünde öldü adam. Ve Kürtçe tek bir şarkı söylemek istemişti sadece. 19 yıl hüküm giyen milletvekili Leyla Zana'nın suçu ise kardeşlik adına 'Kürtçe' yemin etmekti. Hak ve özgürlükler açısından alınan mesafe çok önemli

    YanıtlaSil