4 Eylül 2011 Pazar

MKM'nin 20.yıl konseri




Kürtlerin en önemli kültür sanat kuruluşlarından biri olan Mezopotamya kültür merkezi ( MKM) 20 yaşında!


Bu sebeple de bildiğiniz üzere dün gece -3 eylül 2011- Yedikule zindanlarında bi konser düzenledi.



Ee madem burası bi blog, bizde konsere dair izlenimlerimizi yazalım da gelmeyen arkaaşlara neler kaçırdıklarını gösterelim.  Çok kötüyüm biliyorum ama ne yapalım, gelemeyenlere sözümüz yok tabi J

*Konser alanına giderken şüphesiz herkesin dikkatini polisin varlığı ve çokluğu çekmiştir. “Bu ne lan konsere gelmiştik biz?” 2 gün önce bol bol gaz yemiş bünyelerin hepsinde bu tepki uyanmıştır sanırım. Neyse ki çıkışta hiç polis görmedim.,Gitmişlerdi..

* Yedikule zindanlarında konser için hep “ ehehe kürdün de konseri zindanda olur” esprisi yapılır ya, o mekan bana biraz da tecrit alanı gibi geliyor. Etrafı kapalı falan… Mekanı MKM seçiyor tamam ama ben sevmiyorum.

*Şu memlekette bi organizasyon zamanında başlasın dişimi kıracam, kesinlikle! Hayır yani bunu yapmak çok mu zor? Günlerce hazırlanıp bi saat veriyorsunuz insanlara, gelince de bekletiyorsunuz üstüne. De ki 8 de başlayacaz, biz de ona göre gelelim. Sadece bu konser için değil bu söylediğim, her yerde geçerli.

*Gecenin spikeri Kewê’nin o cins sesi hala kulaklarımda, koca MKM nin başka elemanı mı yoktu allasen?

* Dengbêjleri çok severim de kanımca bu tip organizasyonlarda uzun uzun yer verilmesi doğru değil. İnsanları sıkar. Arkaaşlar da sıkıldılar zaten, arka tarafta kendileri söyleyip halaya durmuşlardı.

 Tadımlık, bi Seyîtxanê Boyaxçî – ki onu izleyemeden döndüm ben en çok ona yanarım- falan gelir kilam söyler, o kadar. Ya da alternatif dengbêj divanı falan kurup buna meraklı kişilere konser düzenlersin.

*U tew o uzun konuşmalar, ömür törpüsü lan, kısa kesin be abê! Hepimizi ezberledik onları artık, bi de miting değil bu, ne gereği var?

*Bilinen gruplar, kişiler sahnede klasik şarkılarını söylese olmaz mıydı? Mesela Koma Azad êdî bese, Agirê jiyan hêlîn de söyleyeydi ne olurdu?

Benim pis bi olumsuz görme huyum var ya, ben oturup akşama kadar olumsuzlukları yazabilirim. O konuda çok başarılıyım maşallah!

Hema yeter yapmayacam!

Yukarıda yazdıklarımın hiç birinin gençlerin sahneye fırlayıp kitleye çerxa şoreşê söylettikleri andan itibaren hiç bi geçerliği kalmadı. Hani bıraksalar sabaha kadar söyleyebilirdim ben o şarkıyı, xerîbim ya da adarê yi. Her ne kadar sesim boru gibi olsa da dert değil yani. Bu şarkılardaki çoşku tek kelime ile ifade edilir: muazzam ( ya da edilir mi kıt Türkçemle onu da bilmiyorum)

Sırf o çoşku bile tüm sıkıntıyı çekmeye değer. O bana bu konserden zevk aldım dememe yeter de artar bile. 

-Uzun konuşuyorlar diye eleştirdiğim kişileri yazdığım yazıya bak, 3 sayfa olmuş-
.
Özet geçiyorum: MKM bize Apê Musa’ların mirasıdır ve başımızın tacıdır, tüm emekçilerini,yaptıklarını çok seviyoruz, --dün akşam ki de dahil-nice 20 yıllara..

yazdığım diğer kısımları çöpe atabiliriz şimdi J

*foto anf den alınmıştır.  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder