12 Eylül 2012 Çarşamba

xalê hesen

blog güncellemek çok zor iş. çekenin bileceği bi dert bu. ben de bu sıkıntıyı çekiyorum. çoğu zaman aklıma gelen, "aa ulan bunu bloga yazayım" dediğim şeyleri koşuşturmaca arasında unutuyorum ya da yazmaya vakit bulamıyorum vs. hasılı zor.

blogu güncel tutmam lazım gibi bi hissim var ve onu bastırmak için tamamen amatörce çektiğim fotoları burda yayınlama kararı aldım. her yayınladığım fotonun altına bi kaç cümlelik notlar yazmayı düşünüyorum. bazen nasıl çektiğimi ya da çektikten sonra nasıl işlediğimi de yazmayı düşünüyorum. bunu iki sebeple yapıyorum. birincisi bu işleri merak eden benim gibi hiç bişey bilmeyenlere "ben de yapabilirim" gazı vermek, ikincisi okuyanlar arasında bu işleri benden daha iyi bilenlerin tavsiyelerini almak belki bize biraz yardımcı olurlar.



yayınların altına gönülden,yürekten, şahruda varıp seydunadan çıkacak değilim. şair yürek değilim. o durumlara düşersem beni uyarın lütfen.

                                             büyütmek için fotoğrafın üstüne tıklayınız


ilk fotoğraftaki modelim xalê hesen'di. xalo hitabım boşuna değil. kendisi gerçekten de uzaktan akrabam ve dayım sayılır. bu fotoğrafı inşaatta fayans döşekdikleri günlerden birinde öğle molasında çektim. 8-9 kişi halka oluşturup muhabbet ederken o sigarasını derin çekiyordu ben de ondan habersiz çektim.. çektiğim ilk fotoğraflardan biridir bu. makinenin sadece tam otomatik modunu kullanmayı bildiğim için otomatik modda çektim. ve makinenin kendi uyguladığı filtrelerden birini uygulayıp arkadaki bulanıklığı biraz daha arttırdım. daha sonra fotoşopta yeni bir filtre uygulayıp bu son halini elde ettim. 

kendisini de bu fotoğrafı çok beğenmişti, gidip bastırıp 2 tane de kendisine hediye ettim..


1 yorum: