20 Eylül 2012 Perşembe

kayık...

eline fotoğraf makinesi alan herkesin yaptığı ortak bi şey var. sümüklü çocuk,yaşlı adam/kadın ve kayık fotosu çekmek...

bu üçlü herkeste fix..


bu furyadan eksik kalmayayım dedim ben de indim haliç kenarına kayık fotoğrafı çektim 


                                                 büyütmek için fotoğrafın üstüne tıklayın

bu fotoğrafı geçen kış çekmiştim. pencereden baktım iskelede bağlı 2-3 kayık var inip çekeyim dedim. güneşli bi gündü ve yanlış bi saatte güneşin iyice yükseldiği bi vakitte çekime gittiğim için daha sonradan pek de iyi olmadığını fark ettim.  otomatik modda çekmiştim, keskinlik ve beyaz ayarı yapmıştım, üstüne de bi filtre uyguladım..




aradan baya bi süre geçtikten sonra yine gideyim kayık çekeyim ama bu defa biraz daha bilinçli, karanlıkta çekip yansımada elde edeyim diye çekmek için indim..

kayıkçı salih abi'den izin aldım önce. o da bişey beklemede " aha kayık orda çek istediğini" dedi. pek de iplemedi. havanın biraz daha kararmasını bekledim.. hava karardı ben de ilk fotoları çektim.



ilk fotolardan biri bu üstteki... salih abi denizdeki yansımayı ve düzlüğü görünce baya bi memnun kaldı. sonra iş birliğine giriştik. "dur hep aynı şekilde çekme kayığın yerini değiştireyim biraz" kayığın yerini değiştirmeye başladı. bunu 8 diyaframda 3.2 sn pozlayarak elde ettim.. keskinlik ve beyaz ayarından başka bişey yapmadım. az biraz kırptım ön tarafta çöpler falan vardı çünkü.









üstteki iki fotoyu salih abe "kayığın adı görünsün, feysbukuma koyacam" dediği için bu pozu çektim 8 diyaframda 6. sn pozladım...







bu seri içinde sanırım en iyi olan foto bu idi. 8 diyaframda 10 sn pozlayarak çektim bunu. alttaki fotoda bi filtre uyguladım. biraz daha karalık olduğu için ben o filtreliyi daha çok seviyorum.

bu tip fotoları çekmek için tripod şart. tripod kullanarak çektim ben de tabi. hem tripdonu esirgemeyen tülay arkaaşa hem de kayıkçı salih abêye teşekkür ederim. fotoları isteği üzerine mailine göndermiştim 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder