17 Eylül 2012 Pazartesi

panoramik fotoğraf

Panoramik fotoğraf çekmek, eğlenceli bi iş. 

Bi kere "fotoğrafla uğraşma" hissini tadıyorsun bu işle. uğraşmak dediğim şey; bu türün gerektirdiği şeyler tabi.. 

Makineyi doğru koymak, doğru çekmek, birleştirmek için program kullanmayı bilmek gibi şeyleri öğrenmek ve sonrasında ortaya çıkan şeye bakmak, insanı iyi hissettiriyor "uğraştığıma değmiş" dedirtiyor.

Amatörler için güzel ve aslında biraz da amaçlanan şey bu. Yani bu işten para kazanmıyorsun, sırf zevk için yapıyorsun, sonunda da o zevki tadıyorsun.. çalışmanın amacına ulaştığının göstergesi aslında.

Neyse uzatmadan kendi panoramik foto denemelerime geçeyim.. 


İlk fotoğraf Kuzguncuk sahilinden. Ve cidden ilk panorama denemem bu.. 

Aslında tam olarak hiç bişey bilmeden nette bi kere izlediğim bi videodan aklımdan kalan " böyle de çekiyorlardı yae" fikrinden yola çıkarak ve hiç bişey de ummayarak sıralı halde 5-6 fotoğraf çektim. 

Hatta o kadar bişey beklememişim ki bazılarının netliğindeki sorunlar bu fotoda bariz belli oluyor. 

Çekimden sonra birleştirme konusunda hiç bi fikrim olmadığından PC'de öylece bekledi bunlar. Sonra bi gün yine buna dair bi video izledim ve ben de bunları birleştirme kararı aldım. fotoşop saolsun hepsini birleştirdi. ben de bi filtre uyguladım ve bu fotoğrafı elde ettim..

                                                            büyütmek için fotoğrafın üstüne tıklayın


İkinci fotoğrafım yegane çekim mekanım evimizin balkonundan. önümüz açık olduğu için foto çekmeye oldukça müsait bi alan( yersen tabi bunu, tembelliğimden hiç bahsetmiyorum bile..)

Gece fotoğrafları da ayrıca ilgi duyduğum bi konu. bunda Mardin'in gece fotoğraflarına bakıp "ulan adam nası çekmiş yaee" demem de etkildir sanırım.

Hasılı bizim evin balkonundan da gece fotoğrafları iyi çıkıyor. Bunda da yine 5 tane çekip birleştirdim.

Gece çekimlerinde en önemli noktalardan biri hatta belki de en önemlisi makinenin titrememesi. bunun için de tripodlu çekim yapmak lazım.  tripodum olmadığından ben de balkon mermeri üzerinde makineyi sıkıca tutup 1'er sn.lik pozlamalarla çektim.

Bi hata yapmışım bunu çekerken diyafram 5.6 imiş halbuki gece fotoğrafları için 8 ve daha yukarısında olması daha iyi oluyormuş. Burdaki aydınlık alanların fazla olması sıkıntılar doğurmuş. extra herhangi bi şey uygulamadım. keskinlik ve beyaz ayarından sonraki hali bu.


                                                     büyütmek için fotoğrafın üstüne tıklayın

3.ve son fotoğraf da yine balkondan bu defa gündüz ve bi foto fazlası ile elde ettiğim bi panorama. buna da extra bişey yapmadım sadece keskinlik ve beyaz ayarı yaptım..

                                              büyütmek için fotoğrafın üstüne tıklayın

2. fotodaki balkon mermerini görmeyin kesmeyi unutmuşum..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder