26 Mayıs 2012 Cumartesi

kız kaçırma




Mardin’de bizim köye komşu bi köy var. İsmi Kuferdel.

Bu köyün ilginç bi de özelliği var, o köyde nerdeyse hiç düğün yapılmıyor.

Düğün yapılmamasının bi da sebebi var elbette; bu köyde nerdeyse herkes “kız kaçırma” yöntemi ile evleniyor.10 çiften 1 ancak "normal" şekilde evleniyor.


Bu evlilik işlerinin tüm prosedürü işletildi diyelim. Görücü gidildi, kız istendi, verildi,( feminist arkaaşlar aklınızdan geçeni biliyoruım size katılıyorum, toplumdaki şeysini anlatmaya çalışıyorum)  düğün tarihi falan kararlaştırıldı ona rağmen bile birbirlerini kaçırıp evleniyorlar. 

İşin içine zor faktörü girdi mi başka kaçırma vakaları falan oluyor,doğal olarak. Misal erkek gidip sevdiği başka kadını kaçırıyo ya da kadın yapıyor benzerini.

Şartlar ne olursa olsun mutlaka bi kaçırma oluyor yani. Çok tuhaf.

Bi olay anlatayım, bu köyden Almanya’ya göçen çok kişi var, orda da kaçırmalar tam gaz devam ediyor. Hatta bi esprisi de yapıyolar bizimkiler “ bu Kuferdelliler Almanların ahlakını bozacak” diye.

Almanya’da elemanlardan biri ki kendisinin 5 çocuğu var gidip kuzeninin yine 5 çocuk annesi eşini kaçırmıştı.   Bu meselede pik yapmış eleman bu olsa da, kaçırma hikâyelerinin her biri başka bi olay.

İstanbul’da kaçırmalar mı dersin, istanbul’dan gidip kaçırmalar mı dersin. Hepsi var maşallah.

Nerden aklıma geldi bu. Geçen gün yine komik bi kaçırma olmuş. Babasının başında refakatçi bulunan kız, babasını hastane de bırakıp birine kaçmış…

Bu adetin nerden geldiğini bilmiyorum da orda yaşayan insanlar bile bundan etkileniyor.
Bi kaç sene önce bi dersane müdürü ile sohbet ediyoruz. Söz memleketten açıldı adam da demez mi ben kuferdel de öğretmenlik yaptım.

Köyden falan bahsetti, ben de muzırlığına dedim ki “ hocam oğlunuz kız kaçırmamıştır inşallah” hoca gülümsedi “yok yok oğlum kaçırmadı ama kızım kocaya kaçtı” dedi.

“Meraklanmayın hocam oranın suyundandır” diyebildim bi tek..

1 yorum:

  1. bende kuferdel köyündenim,ama ben pes edip yabanciylan evlendim.ama senin cesretinede masalah.cünkü kiral ciplaktir.hikayesi gibi agzini acabilmissin.seni kutluyorum.küferdel tc ordusunun mevcut yapisina benzer zorbalik diktatör bir yapisi vardir.kacirmalar bazende keyfi olmuyor.onlar diktatör yapiya isyandir.diktatörlügüde en feodal küflenmis tas devrimden devam eden ypisina benzer yapisi gibi.sizce yaylacik köyün muhtari seyhmus nayirmi olmaliydi.hele hele oglu abidinin kücüklük ilkokul dönemlerini iyi bilenlerdenim.yani kizildereliler gibi kaba güce sahip olan yönetime sahip olup.ve köydeki kurallari sekillendirmeye calisiyorlar.ondan dolayi köyümüz cok tirajedi komik duruma düsüyor.yeni nesil buna dur demeli

    YanıtlaSil